მერსედეს-ბენცმა თავისი საუკუნეზე მეტი ხნის ისტორიის მანძილზე იმდენი მანქანა გამოუშვა, რომ ხანდახან დაჯერებაც კი გვიჭირს. მაგრამ მეხსიერება ასევე მოითხოვს გადამოწმებას წერილობითი წყაროებით. Mercedes-Benz-ის ბრენდს აქვს რვა მოდელის სერია (კლასი) და თავად გამოირჩევა განსაკუთრებული საიმედოობითა და ზრუნვით პროდუქციის წარმოებაში. ასე რომ, ამ კატეგორიაში 5 საუკეთესოს არჩევის ამოცანა არ არის მარტივი საქმე. თუმცა, კარგი დაკვირვებით და მრავალი ფაქტის გათვალისწინებით მაინც შეიძლება ასეთი სიის შედგენა.
ადგილი 5 - W210 E-klasse
სანდოობის რეიტინგში ეს მეხუთე ადგილი შეიძლება დაიკავოს მერსედეს ბენცის ნებისმიერმა მანქანამ, ამ კომპანიის მიერ წარმოებული მოდელების ნახევარმა მაინც, რადგან თავად Mercedes-Benz ბრენდი არის კომფორტისა და საიმედოობის შესაბამისი დონის გარანტია. , თუმცა, რა თქმა უნდა, იყო გამონაკლისები ზოგადი წესიდან.
ჩვენი არჩევანი E-Class W 210-ზე შეჩერდა. სამწუხაროდ, ეს მოდელი ათწლეულებია აღარ იწარმოებოდა. არ გამოვრიცხავ აღვნიშნო, რომ შემთხვევითი არ არის, რომ ამ რეიტინგში მოხვდნენ მანქანები, რომელთა წარმოებაც მე-20 საუკუნეში მოხდა. თანამედროვე Merc-ები გარკვეულწილად მნიშვნელოვნად ჩამოუვარდებიან გასული საუკუნის ბოლოს წარმოებულ მოდელებს. მერსედესის ბრენდის მგზნებარე მიმდევრები, რა თქმა უნდა, მხოლოდ ასეთ მანქანებს მართავენ. მაგრამ მათ აქვთ ნოსტალგია მათი წინამორბედების ხარისხისა და საიმედოობის მიმართ.
მოკლედ, W210 E-კლასი არის ლეგენდარული Mercedes-Benz W-123-ის შთამომავალი (ერთი თაობის შემდეგ), რომელიც იწარმოებოდა 8 წლის განმავლობაში 2002 წლამდე. სედანის (W210) და უნივერსალოს (S210) ძარებში უნიკალური ორმაგი ოვალური ფარებით. ამ დროს. დიდი ხნის განმავლობაში ისინი გახდნენ სტანდარტი 21-ე საუკუნის დასაწყისის მრავალი მერსედესის მოდელის გარეგნობაში, რომელსაც მაშინ ჯერ კიდევ Daimler Chrysler-ის კონცერნს ეძახდნენ.
ამ საუკუნის დასაწყისში მანქანაზე დამონტაჟდა ახალი თაობის საჭე მრავალი დამატებითი ფუნქციით, ფანჯრის ზედა აირბალიშები და წვიმის სენსორები. ასევე სტაბილურობის კონტროლის, პარკინგისა და ავარიული მანევრების სისტემები. სამწუხაროდ, ეს მოდელი, განსხვავებით Mercedes-Benz 190-ისგან, ექვემდებარებოდა სწრაფ კოროზიას.
ადგილი 4 - S 600 (W140) S-klasse
ყველაზე ცნობილი და მოთხოვნადი მანქანა გასული საუკუნის 90-იან წლებში არის ასევე ძალიან საიმედო Mercedes-Benz პროდუქტი - ე.წ "შისოტი" მერსედესი W-140-ის ძარით. S- კლასის მანქანა, თუნდაც ეს არ იყოს S 600, იმ დროს ყოფილ საბჭოთა კავშირის ქვეყნებში გახდა წარმატებისა და სიმდიდრის, მოხერხებულობისა და საიმედოობის სიმბოლო. სხვათა შორის, ეს Daimler AG-ის ერთ-ერთი ბოლო შედევრია, რომელიც გამოვიდა „რელიზის“ სახით, ანუ მომავალში მხოლოდ რამდენიმე დამატება და განახლება დაემატა. პროდუქტი გამოირჩევოდა უმაღლესი ხარისხითა და საიმედო M 119 სერიის მთლიანად ალუმინის ძრავებით. შეცვლილი შეფრქვევის სისტემით და 5 სიჩქარიანი ავტომატური ტრანსმისიით.
„შისოტი“ მერსედესი იმდენად დიდი ინჟინერული შედევრია, რომ თითქმის ორი ათეული წლის შემდეგაც კი იგრძნობა და ზოგიერთ შემთხვევაში აქტუალურია დღესაც. W 140-ში, ხარისხისა და საიმედოობის თვალსაზრისით, ყველა დეტალი, თუნდაც ყველაზე პატარა, გააზრებული იყო. მანქანა ფაქტიურად მზადდებოდა რეზერვით მომდევნო რამდენიმე ათწლეულის განმავლობაში. და მიუხედავად იმისა, რომ სილამაზე და სტილი ასევე საუკეთესო იყო, ისინი ვერ შეედრებოდნენ 600 მერსედესის ხარისხს და საიმედოობას.
Mercedes W-140-ის თითქმის ყველა პრობლემა, რომელიც წარმოიქმნება მისი მუშაობის მრავალი წლის შემდეგ, მათ შორის ანტიფრიზის გაჟონვა და ელექტრონიკის გაუმართაობა, გამოწვეულია არასათანადო მოვლის გამო. მზრუნველი დამოკიდებულება და დროული მაღალი ხარისხის პრევენციული მოვლა აქცევს მანქანას ურყევ კლდედ, რომელიც დრო არაფერს ნიშნავს. ამ მანქანას აქვს ყველაფერი რაც თქვენ გჭირდებათ და არაფერი ზედმეტი. ეს არის მისი მთავარი მახასიათებელი.
ადგილი 3 - 190 (W201) E-klasse
"Baby Benz", მაშინვე შეარქვეს მეტსახელი Mercedes 190 E W 201-ს , მისი შედარებით მცირე ზომის გამო. თუმცა, ის ჩვეულებრივ მერსედესზე მხოლოდ 300 მმ-ით ნაკლები. მას გაუმართლა, რადგან აწყობდნენ იმავე სამონტაჟო ხაზზე, სადაც ლეგენდარულ W123-ს. შესაძლოა ამიტომ, ან შესაძლოა იმიტომ, რომ Mercedes 190 E-ს თავდაპირველად ჰქონდა გაზრდილი მოთხოვნები უსაფრთხოების მიმართ, როგორც აქტიური, ასევე პასიური. ის შედის Mercedes-Benz-ის მიერ წარმოებული TOP 5 ყველაზე საიმედო ავტომობილების სიაში.
ჩამოვთვალოთ რამდენიმე მათგანი:
- ყველა მუხრუჭი არის დისკური, სავალდებულო ABS-ით. პლუს ხელის მუხრუჭი (80-იან წლებში წარმოებულ მხოლოდ ამ მოდელს).
- მრავალფუნქციური და უკიდურესად საიმედო განათებისა და გამწმენდის ჩამრთველი.
- პირველად Daimler AG-ის ისტორიაში, ეს მანქანა აღჭურვილი იყო 5-ბმულიანი დამოუკიდებელი უკანა საკიდებით და სოლის ფორმის სილუეტით.
საღებავების უმაღლეს ხარისხზე და კორპუსის ანტიკოროზიულ საფარზე ლაპარაკიც არ ღირს, თუნდაც მერსედეს ბენცისთვის. დასაფასებელია ჟანგის არარსებობა იქაც კი, სადაც წყალი პრინციპში ვერ უნდა მოხვედრილიყო, მაგრამ სხვადასხვა მიზეზის გამო მიანც ხვდებოდა. 1993 წლის ბოლოს, ბოლო ვერცხლისფერი 190 E პირდაპირ კონვეირიდან გავიდა ქარხნის მუზეუმში. ეს იყო ერთ-ერთი იმ 1,88 მილიონზე ნაკლები W201 მანქანიდან, რომელიც იქნა წარმოებული. და მანამდე ერთი წლით ადრე კი გამოვიდა M-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II უზარმაზარი სპოილერით, რამაც შესაძლებელი გახადა შესაბამისი წევის კოეფიციენტის შემცირებას 0.3-ზე ნაკლებ მნიშვნელობამდე. ლუდვიგ კლაუს ლუდვიგმა ოქრო მოიპოვა DTM ჩემპიონატზე.
ადგილი 2 - G klasse Gelandewagen
Gelandewagen ყველგანმავალი მანქანა, რომლის სახელი ითარგმნება უბრალოდ როგორც SUV. იგი თავდაპირველად დაიგეგმა, როგორც საიმედო სამხედრო მანქანა. Daimler AG კონცერნის ერთ-ერთ მთავარ აქციონერს, ირანის შაჰენშაჰს, ფაჰლავს, ახლა უკვე ასე ნაცნობი "კუბიკის" ორი ათასი ეგზემპლარის შეძენა სურდა თავისი არმიისთვის, მაგრამ... ისლამურმა რევოლუციამ, რომელიც მოხდა ამ ქვეყანაში 1979 წელს, ჩაშალა გეგმები არა მარტო შაჰინშაჰის, არამედ Mercedes-Benz-ისაც. მაგრამ მანქანა სრულიად მზად იყო და რომელიღაც ჭკვიანმა ხელმძღვანელმა შესთავაზა მისი სამოქალაქო მანქანაც გადაქცევა, და ის მაშინვე გახდა მოთხოვნადი მდიდარი ადამიანების მხრიდან მთელ მსოფლიოში.
ამ G კლასის მანქანის პირველ თაობას ეწოდა M-Benz W 460. მეორე თაობის W-463 და წარმოდგენილი იყო 1990 წელს ფრანკფურტის მოტორ შოუზე (გერმანია). კიდევ უფრო მეტ გამოძლეობას უმატებდა „გელიკს“ სხვადასხვა ტუნინგ-ატელიების გაუმჯობესებები, მაგალითად AMG და BRABUS.
გელანდევაგენში, ისევე როგორც მალევიჩის ცნობილ ნახატში, ყველა ხედავს იმას, რისი ნახვაც ყველაზე მეტად უნდა. ზოგისთვის გელიკი არის სამუშაო ცხენი, ზოგისთვის ის სუპერ დაცული და სუპერ სანდო მანქანაა. ბევრისთვის კი აღტაცების და სიყვარულის ობიექტი ან/და წარმატებული ცხოვრების სიმბოლო და ა.შ.
G65 გელენდვაგენების ყველაზე სანდო წარმომადგენელი 2019 წლის დასაწყისის მონაცემებით, ან მისი დახვეწილი Brabus ვერსია Brabus 900 AMG "ერთი ათიდან", რომელიც შემოიფარგლება 10 მანქანით. გელენდვაგენი ზოგადად არ არის სანახაობა სუსტი გულისთვის და Brabus-ის ერთ-ერთმა უახლესმა განახლებამ „კუზით“ კაპოტზე და კარბონის დეტალებით, ამ ორნახევარ ტონაზე მეტი წონის მონსტრს მიანიჭა აჩქარებია 100 კმ/სთ 3,9 წამში.
ადგილი 1 - W123
ამჟამინდელი E-კლასის წინამორბედი არის უდავო და ცალსახა ლიდერი სანდოობით Mercedes-Benz-ის ყველა პროდუქტს შორის, არა მხოლოდ მისი წარმოების პერიოდში. რომელიც 1986 წლამდე ათი წლის განმავლობაში ხორციელდებოდა. მაგრამ Daimler AG-ის კონცერნის მთელ ისტორიაში ყველაზე წარმატებული გამოგონება, რა თქმა უნდა, MB W123ა. ამ მანქანის ნამდვილმა გერმანულმა ხარისხმა და ურღვევობამ ის კომპანიის ლეგენდად აქცია, რომელსაც არც თუ ისე ბევრი მანქანა გაუწევდა კონკურენციას.
სამი ათწლეულის შემდეგ, დროდადრო, გზებზე ჯერ კიდევ გვხვდება მერსედესის W123 მოდელები, რომლებიც თვის დროზე დიდი რაოდენობით იქნა წარმოებული (2,7 მილიონი ცალი). ოდნავ დაჟანგული, მაგრამ კარგ მდგომარეობაში, "ორიგინალი" ძრავებით, შასით და ა.შ. ისინი კვლავ თავდაჯერებულად გრძნობენ თავს ახალ 21-ე საუკუნეში. W123-ის რომელი ვარიაცია-ღა არ იქნა წარმოებული:
- 2-კარიანი კუპე შემცირებული ბაზით.
- კლასიკური და გაფართოებული სედანები 7-8 ადგილიანი შიდა დანაყოფის გარეშე.
- უნივერსალები, უკანა მე-3 რიგის სავარძლებით, რომლებიც მოძრაობის საპირისპიროდ იყო განთვსებული. ეს იყო პირველი უნივერსალი, რომელიც წარმოებულია Mercedes-ის მიერ.
საიმედოობა გააძლიერა ტექნიკურმა გაუმჯობესებებმა, რომლებიც მუდმივად ინერგება ამ სერიაში გერმანელი ინჟინრების მიერ:
- საწვავის ავზის განთავსება უკანა ღერძის ზემოთ.
- ჰიდრავლიკური უკანა საკიდარი, რომელიც მუდმივად აკონტროლებს კლირენს.
- დაბლოკვის საწინააღმდეგო დამუხრუჭების სისტემა (ABS).
- აირბალიშები და ასე შემდეგ.
შემდეგი სერია იყო W124 საუკეთესო კორპუსით აეროდინამიკის თვალსაზრისით (სპორტული პაკეტის ჩათვლით). და ასევე ასო "E" - როგორც კლასის ნიშანი, და არა ინჟექტორის არსებობის. ასევე ძალიან საიმედო მანქანა იყო. მაგრამ მას ამ საკითხში წინამორბედთან კონკურენცია არ შეეძლო.
გააზიარე სტატია:სასარგებლო სტატიები:
ყველაზე გამძლე ავტომობილები | შესაძლებელია თუ არა ბუქსირება, თუ მანქანა აღჭურვილია ავტომატური ტრანსმისიით? |