შესაძლებელია თუ არა ბუქსირება, თუ მანქანა აღჭურვილია ავტომატური ტრანსმისიით?

მძღოლების უმეტესობას „რაღაც გაუგია“, რომ მექანიკური გადაცემათა კოლოფზე ბუქსირება განსხვავდება „ავტომატურისგან“. თუმცა, ყველამ არ იცის ამ განსხვავებების დეტალები. ავტომატური გადაცემის მქონე მანქანების მფლობელებიც კი საგანგებო სიტუაციის შემთხვევაში ხშირად იბნევიან და არ იციან შესაძლებელია თუ არა მანქანის ბუქსირება ან ვინმეს წაყვანა.

 

მაშ, შესაძლებელია თუ არა ავტომატური ტრანსმისიით აღჭურვილი მანქანის ბუქსირება ან, პირიქით, ასეთი მანქანის ბუქსირად გამოყენება? თუ ასეა, არსებობს რაიმე განსაკუთრებული მოთხოვნები ამ ტიპის ბუქსირებისთვის?

 

განსხვავება ავტომატური გადაცემათა კოლოფის მქონე მანქანის ბუქსირებას შორის

 

მექანიკური გადაცემათა კოლოფით აღჭურვილი მანქანის ბუქსირების შემთხვევაში კოლოფის ნეიტრალურ მდგომარეობაში ყოფნისას ტრიალებს მხოლოდ ერთი კბილანა. ამავდროულად, ავტომატური ტრანსმისიის მქონე მანქანის ბუქსირებისას, კოლოფის ნეიტრალურ მდგომარეობაში, მთელი მექანიზმი ბრუნავს. იმის გამო, რომ მოწყობილობა არ არის შექმნილი ასეთი სამუშაოსთვის, ის საკმაოდ სწრაფად ცხელდება და, შედეგად, შეიძლება გამოვიდეს წყობიდან. გარდა ამისა, ზეთის ტუმბო, რომელიც ემსახურება გადაცემათა კოლოფს, ფუნქციონირებს მხოლოდ მაშინ, როდესაც ძრავა მუშაობს. თუ გათიშულ ძრავიანი მანქანის ბუქსირება ხდება, მაშინ გადაცემის ნაწილები იმუშავებს შეზეთვის გარეშე. ამან ასევე შეიძლება გამოიწვიოს ავტომატური ტრანსმისიის მწყობრიდან გამოსვლა.

 

იმ შემთხვევაში, თუ ავტომატური ტრანსმისიით აღწურვილ მანქანას ვხმარობთ, როგორც ბუქსირს, ტრანსმისია ასევე ექვემდებარება დამატებით დატვირთვას. და თუ "მექანიკის" მქონე მანქანის ბუქსირებაც და ბუქსირად გამოყენებაც შესაძლებელია ყოველგვარი შეზღუდვის გარეშე, სამაგიეროდ ავტომატური ტრანსმისია მოითხოვს გარკვეულ "დათმობებს".

 

როგორ უნდა განვახორციელოთ ბუქსირება?

გამომდინარე იქიდან, რომ მანქანის სხვადასხვა მოდელზე ავტომატურ ტრანსმისიებს შეიძლება ჰქონდეს მნიშვნელოვანი განსხვავებები, რეკომენდებულია ასეთი მანქანების ბუქსირების შესაძლებლობის გარკვევა საოპერაციო ინსტრუქციებში. იქ ასევე შეგიძლიათ იპოვოთ ინფორმაცია მაქსიმალური მანძილის შესახებ, რომელზეც შესაძლებელია მანქანის ბუქსირება და რა სიჩქარით. სხვადასხვა მწარმოებლისთვის, ეს პარამეტრები შეიძლება განსხვავდებოდეს. იშვიათ შემთხვევებში ბუქსირება შეიძლება საერთოდ აიკრძალოს.

 

ბუნებრივია, ასეთი რჩევა შესაფერისია მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ წინასწარ არის ცნობილი მანქანის ბუქსირების აუცილებლობა და არსებობს დრო და შესაძლებლობა, რომ შეამოწმოს სახელმძღვანელო. როდესაც ეს შეუძლებელია, ექსპერტები და გამოცდილი მძღოლები გვირჩევენ ფოკუსირებას "ოქროს შუალედზე". ასე რომ, ამ მონაცემების მიხედვით, ავტომატური ტრანსმისიის მქონე მანქანების უმეტესობა შეიძლება ბუქსირდეს ან გამოიყენოს ბუქსირად, თუ ისინი იმოძრავებენ 30 კილომეტრამდე მანძილს, სიჩქარით არაუმეტეს 30 კმ/სთ. ამის შემდეგ, ბუქსირების გასაგრძელებლად, მანქანას უნდა მიეცეს საშუალება "დაისვენოს".

 

თითოეული კონკრეტული მანქანისთვის მწარმოებლის რეკომენდაციების გარდა, არსებობს ბუქსირების ზოგადი წესები, რომლებიც ვრცელდება ავტომატური ტრანსმისიით აღჭურვილ ყველა მანქანაზე. კერძოდ, თუ ხდება „ავტომატით“ აღჭურვილი ავტომობილის ბუქსირება, კოლოფი უნდა იყოს N პოზიციაზე. თუ ავტომატური ტრანსმისის მქონე მანქანა თავად მოქმედებს როგორც ბუქსი, ბუქსირება ხორციელდება მეორე ან მესამე სიჩქარით.

 

იძულებითი შეზეთვა და გაზრდილი სითბოს გაფრქვევა ავტომატური ტრანსმისიის მუშაობის ერთ-ერთი ძირითადი პრინციპია. ბუქსირებამდე დარწმუნდით, რომ გადაცემათა კოლოფში ზეთის დონე სწორია.

 

როდესაც მანქანა ავტომატური ტრანსმისიით მოქმედებს როგორც ბუქსირი

პრინციპში, მწარმოებლები გვირჩევენ, თავიდან ავიცილოთ ასეთი სიტუაციები, როდესაც ეს შესაძლებელია. თუ სხვა ვარიანტები არ არის, გარკვეული წესები უნდა დავიცვათ.

 

ბუქსირებისას უმჯობესია უპირატესობა მიანიჭოთ ხისტ გადაბმულობას. ამ შემთხვევაში ბუქსირებადი სატრანსპორტო საშუალება თავისი მასით არ უნდა აღემატებოდეს მისი გადამყვანი ავტომობილის წონას.

 

როგორც ბუქსირებისას, სიჩქარე არ უნდა აღემატებოდეს 30-40 კმ/სთ-ს.

 

კოლოფი არავითარ შემთხვევაში არ უნდა იყოს D პოზიციაზე, მხოლოდ 2 ან 3. არ არის რეკომენდირებული ქვედა გადაცემებზე გადასვლა, რათა არ შეიქმნას დამატებითი დატვირთვები.

 

კიდევ რამდენიმე რჩევა ავტომატური ტრანსმისიით არჭურვილი მანქანის ბუქსირებისთვის

განსაკუთრებული ყურადღება უნდა მიექცეს ავტომატური გადაცემათა კოლოფის მქონე მანქანების ბუქსირებას, რომლებიც აღჭურვილია ყველა წამყვანი სისტემით (4x4, AWD). ყველაზე ხშირად, მწარმოებელი მკაცრად მიგვითითებს, რომ ასეთი მანქანების გადაყვანა შესაძლებელია მხოლოდ ევაკუატორის დახმარებით. თუ ევაკუატორი არ არის ხელმისაწვდომი, მანქანა უნდა ბუქსირდეს აწეული წინა ან უკანა ღერძით. საბუქსირე თოკით გადაყვანა ძალზე არასასურველია.

 

ბუქსირებისას არანაკლებ ყურადღებას იმსახურებს CVT ტრანსმისია (ვარიატორი). აქ აუცილებლად უნდა ჩავხედოთ მწარმოებლის სახელმძღვანელოს, რადგან ზოგიერთი მანქანისთვის რეკომენდებულია ნეიტრალზე ბუქსირება, ზოგს აუცილებლად სჭირდება მომუშავე ძრავა, ზოგს კი ბუქსირება სრულიად აკრძალული აქვს.

 

ამრიგად, ავტომატური ტრანსმისიით მანქანის ბუქსირება პრობლემურია და ყოველთვის არ არის უსაფრთხო მანქანისთვის. თუ შესაძლებელია, ასეთი ბუქსირება თავიდან უნდა იქნას აცილებული ევაკუატორის მომსახურებით. თუმცა, თუ სიტუაცია მოითხოვს აუცილებლად თოკით ბუქსირებას, ავტომატური ტრანსმისიით მანქანის ბუქსირების პროცესს მთელი სერიოზულობითა და პასუხისმგებლობით უნდა მივუდგეთ.

 

გააზიარე სტატია:

სასარგებლო სტატიები:

ყველაზე გამძლე ავტომობილები

M+S საბურავები ზამთარში?